fredag 26 november 2010

Världens bästa U-land...

Norge är fantastiskt!
Idag var jag på skattekontoret och då jag fick reda på att jag och Nellie inte är svenska medborgare.. vi är visst från El-Salvador!!!
Fick också reda på att jag är ensamstående mor då Nellie inte har en far registrerad..
Inte nog med det! Jag och Rikard är inte gifta i norge =((
Tyvärr skapade allt detta vissa problem för Nellie så hon måste nu heta Ellvin i norge(i sverige heter hon Arvidsson).
Det enda i hela denna soppan som går att ändra är att vi faktiskt är svenska och inte från el-salvador.. inget av det andra får vi ända på förrän vi anmäler utflyttning från sverige och inflyttning i norge, vilket jag inte hade tänkt göra. Vi bor ju inte i norge, vi är ju veckopendlare! Lite synd att jag är "singel" och att nellan inte har nån pappa men men man vad ska man göra, är väl bara att skratta åt skiten och hoppas på det bästa :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar