måndag 20 december 2010

Jobbiga norge!

Har nu fått besked från norge att jag har rätt till föräldrapeng från en vecka före Nellie föddes till 30 aug nästa år... vaddå 30 aug?? jag har sökt om att vara hemma till juni och rikard har sökt om att vara hemma till slutet av oktober. Förstår inte vad de har fått datumet ifrån.. nav är utan tvekan den mest inkompetenta, inkonsekventa och mest tidskrävande myndighet jag har stött på. Barnbidraget har jag inte fått svar på ännu.

När det gäller pappaledighet verkar norge verkligen vara efter sin tid. Vi vill ju dela på föräldraledigheten så att jag är hemma 7 mån och Rikard nästan 5 mån. Då Rikard hade skickat in ansökningspapper till sitt jobb ringde de från lönekontoret och frågade om det verkligen var sant att han ska vara pappaledig så länge?! De trodde att det kanske hade blivit ett skrivfel! Helt otroligt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar