tisdag 10 maj 2011

Idag har vi varit på helsestation. Nellie växer helt normalt. Vi bad om lite tips på hur vi ska göra nu när jag snart ska börja jobba eftersom jag fortfarande ammar nästan enbart. Helsesyster föreslog att jag ska gå hem på lunchen i början för Nellie är så liten. Det lät väl som ett bra förslag kanske. Då blir det en mjukstart för henne. Men sen sa hon att om ca en månad kan vi börja ge henne bröd med ost eller prim som en måltid. Hallå eller?! Varför skulle jag ge min bebis bröd med ost varje dag? Jag vet att ni norskar älskar ert bröd men det var nog det dummaste jag har hört! För det första ska hon växa och bli stor och behöver få i sig alla olika näringsämnen och en varierad kost är ju jätteviktigt! För det andra är det ju nu hon ska lära sig att uppskatta mat och testa massa nya smaker! Nej bröd går fetbort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar